Pers- en Promotiemateriaal
Promotiemateriaal
Jouw actie is natuurlijk de meest geweldige actie die er is en dat wil je laten zien. Maak daarom gebruik van onze promotiematerialen.
Logo
Cheque
Hoe gaaf is het om een foto te maken met een grote cheque waarop je met dank kunt laten zien hoeveel donaties je hebt opgehaald! Leuk voor op sociale media, om aan alle donateurs te sturen of naar de krant. Download hier de cheque om zelf te printen en vul daarna met stift het opgehaald bedrag in.
Delen van op jouw actie op verschillende manieren
Onderaan jouw motivatie tekst vind je de deel-iconen om jouw actie te delen op sociale media, via WhatsApp, Tikkie, e-mail, embedden op een website en met QR code.
De deel-iconen:
Maak een QR-poster of sla de QR-code op op je telefoon
Je kunt automatisch een poster laten maken van jouw actie
Volg daarvoor deze stappen:
- Ga naar jouw eigen actiepagina
- Scroll naar beneden naar de deel-icoontjes die onder jouw motivatie tekst staan (zie 1e afbeelding hieronder)
- Klik op het rode icoontje (van jouw eigen pagina!)
- Klik dan op 'Maak een QR-poster', sla het bestand op en print het! (zie 2e afbeelding hieronder)
- Je kunt de QR code natuurlijk ook opslaan op je telefoon en bijvoorbeeld als startscherm instellen. Dan kun je mensen altijd de QR-code tonen, zodat ze meteen kunnen doneren op jouw actie. Handig op een verjaardagsfeestje bijvoorbeeld!
Pers benaderen over jouw actie
Om meer aandacht te vragen voor jouw actie en ook voor het werk van MIND is er de mogelijkheid om de regionale en lokale media in jouw woonplaats te informeren over wat je gaat doen en waarom je geld inzamelt voor MIND.
Je kunt dan in jouw eigen woorden vertellen wat jouw motivatie is om aandacht te besteden aan psychische gezondheid en waarom dit belangrijk is.
We hebben een PDF gemaakt met de grootste media in iedere provincie in Nederland en jij weet vast wel welke lokale media in jouw omgeving te vinden zijn, die je dan ook kunt benaderen.
Vind je het leuk om de regionale en lokale media in jouw woonplaats te benaderen? Hierbij een paar tips:
- Vermeld er dan in ieder geval duidelijk bij dat je de actie doet om geld in te zamelen voor de organisatie MIND en waarom je dit belangrijk vindt.
- Verwijs ook naar (de URL van) jouw persoonlijke actiepagina. Hoewel niet alle media dit een op een overnemen, kunnen ze op deze manier wel meer informatie over de actie vinden.
- Let er op dat regionale en lokale media meestal echt verslag willen doen van activiteiten in jouw woonplaats (en/of de plaats waar je je actie gaat houden). Gaat het over iets in een andere plaats, dan heeft het vaak niet zoveel zin om ze te benaderen.
- Dit kun je zeggen over MIND: “MIND wil psychische gezondheid bevorderen en alle mensen die te maken hebben met psychische klachten ondersteunen. Meer hierover vind je op www.wijzijnmind.nl.”
Dank je wel voor je hulp! En als je er echt niet uitkomt en advies nodig hebt, kun je een mail sturen naar onze persvoorlichter Saskia Oskam via saskia.oskam@wijzijnmind.nl. Tot slot: als media duidelijk aangeven dat ze geen interesse hebben, dan is het helaas niet anders.
Veel succes met het promoten van jouw sponsoractie voor MIND!